• تلفن: 09129426434
  • ایمیل: info@toyoland1.com
  • ساعات کاری: 08:00-21:00

تعمیر گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی

  • خانه
  • /
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی
تعمیر گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی

تماس بگیرید: 09192381468

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی با گارانتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی

گیربکس های اتوماتیک در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد زیرا رانندگی راحت و بدون درد سری  را برای راننده به ارمغان می آورد.

 در این مقاله به نکات مختصر و مفیدی در رابطه با گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی خواهیم پرداخت.

میتسوبیشی یک شرکت ژاپنی است، که مالکیت شمار بسیاری ازشرکت های فعال در صنایع مختلف را به عهده دارد. میتسوبیشی به معنای سه لوزی (الماس) است. گروه میتسوبیشی نخست در قالب یک شرکت ترابری، توسط ایواساکی یاتارو در سال 1870 تاسیس شد. شرکت میتسوبیشی در جریان جنگ جهانی دوم از اسرای نیروهای نظامی ایالات متحد آمریکا به عنوان نیروی کار اجباری استفاده می کرد.

گیربکس CVT چیست و چگونه کار می کند؟

گیربکسCVT با نام کامل Continuously Variable Transmission به معنای سیستم انتقال قدرت متغیر می باشد. طراح این نوع از گیربکس های اتوماتیک یک مهندس هلندی با نام هاب فن دورن است، موسس شرکت داف می باشد که در تولید جعبه دنده یا گیربکس های CVT مشهور است. گیربکس های CVT پیشرفته در اوایل سال 2000 به بازار عرضه شدند که توانستند توجه خودروسازان معروف از جمله میستوبیشی را به خود جلب کنند.

گیربکس هایCVT بیشتر در خودروهای میتسوبیشی و… استفاده می شود. گیربکس هایCVT شامل سیستمی هستند که از دو مخروط متصل به یک کمربند استفاده می کنند و نسبت ایده آل بین قرقره های خود را برای بهینه سازی گشتاور موتور انتخاب می کند. در گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی ضریب انتقال نیرو به چرخ ها بر اساس دور موتور و سرعت به طور پیوسته و مداوم تغییر می کند. در گیربکس اتوماتیک  CVTبی نهایت نسبت دور به وجود می آید که باعث از بین رفتن شوک و تغییر دورهای ناگهانی ناشی از عوض کردن دنده می شود و به شکل پیوسته و متغیر در لحظه ضریب دنده مناسب انتخاب می شود. این نوع از گیربکس های اتوماتیک میستوبیشی سبک و کم حجم طراحی شده اند. گیربکسCVT برای انتقال قدرت از یک تسمه فولادی و پولی محرک و متحرک  Vشکل بهره می برند پولی های محرک و متحرک تشکیل شده از دیسک های متحرک و ثابت است.

تماس بگیرید: 09192381468

تهران، تهرانپارس، خ هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال، پلاک ۶۳۹/۲

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک و دستی ( زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک )

مزایای گیربکس های اتوماتیک CVT میستوبیشی

1- مصرف سوخت کمتر

2- دوام بهتر و عمر طولانی تر

3- کاهش سروصدای موتور

4- تغییر سریع تر دنده ها

5- عملکرد بالاتر

6- کاهش آلودگی

7- شتابگیری بهتر

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک میستوبیشی در چه زمانی باید انجام شود؟

سرویس های دوره ای بنا به توصیه کمپانی سازنده میستوبیشی وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان تعیین شده باید انجام شود. تعویض روغن، فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک میستوبیشی به موقع ، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس ، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گبربکس اتوماتیک دارد. زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک میستوبیشی بین 40000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر می باشد و یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس، شرایط رانندگی می باشد. به طور مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود.

تماس بگیرید: 09192381468

تعمیر گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی

مشکلات رایج در گیربکس های اتوماتیک میستوبیشی

احساس لرزش در جعبه دنده: گیربکس های اتوماتیک میستوبیشی زمان تغییر دنده روان عمل می کنند بنابراین هنگام تعویض دنده خودرو، راننده نباید احساس لرزش کند.اگرهنگام تعویض دنده احساس لرزش کردید باید برای برطرف کردن مشکل آن به تعمیرگاه مراجعه کنید  زیرا اگر از آن چشم پوشی کنید به مرور زمان گیربکس و قطعات داخلی آن با آسیب جدی مواجه میشوند.

تکان های خودرو: اگر خودرو میلرزد و یا تکان های شدیدی دارد این میتواند نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس باشد. در گیربکس های اتوماتیک میستوبیشی زمانی که خودرو شتاب می گیرد عمل تعویض دنده به سختی انجام می شود.

مکث: چنان چه خودروهنگام تعویض دنده مکث داشت علت آن مربوط به کلاچ است اما اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام شود نشانه وجود ایراد در گیربکس اتوماتیک می باشد.

کم شدن قدرت خودرو: اگر میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک میستوبیشی کم باشد و یا نشتی داشته باشد احتمال کاهش قدرت خودرو وجود دارد و در صورت مشاهده چنین مشکلی باید روغن گیربکس را تعویض کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس: کمبود روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها میتواند گاز هرز خوردن خودرو را به همراه داشته باشد.

–  روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل  روشن شدن چراغ چک موتور وجود مشکل در گیربکس های اتوماتیک است.

کارتل گیربکس اتوماتیک میستوبیشی:

همان طور که عوض کردن روغن گیربکس خودرو در زمان معین کار بسیار مهمی است نگه داری از مخزن گیربکس هم کار فوق العاده مهمی می باشد. بررسی کردن کارتل گیربکس برای عدم وجود نشتی از راه هایی جلوگیری از آسیب رسیدن به سایر قطعات گیربکس اتوماتیک میستوبیشی است زیرا اگر مخزن سوراخ باشد و یا براثر نشت معیوب شده باشد و روغن از آن خارج شود موجب سوختن گیربکس می شود چرا که گیربکس برای کار خود نیاز به روغن دارد.

صافی گیربکس:

روغن هیدرولیک آلوده و ناسالم بیش از 70 درصد از مشکلات گیربکس را ایجاد می کند. استفاده از صافی گیربکس خودرو باعث مسدود شدن آلودگی ها می شود  و از ورود آن ها به درون روغن هیدرولیک جلوگیری می کند .فیلتر گیربکس را باید مدام مورد بازرسی قرار داد تا هرگاه دچار مشکل شد و یا احساس کردید که به خوبی عمل نمی کند و کارایی خود را از دست داده نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

پوسته گیربکس اتوماتیک میستوبیشی

ساده ترین راه برای پیدا کردن مشکلات موجود در پوسته گیربکس خودرو قبل از این که آن  که مشکل جدی شود، این است که به صورت فیزیکی پوسته گیربکس را کنترل کنید، با قرار دادن خودرو بر روی رمپ ها می توان به راحتی گیربکس آن را چک کرد. هنگامی که مشکل جدی می شود مشاهده خواهید کرد که ارتعاش های جدیدی در گیربکس به وجود آمده است زیرا پوسته به صورت آزادانه حرکت می کند و درایو شفت  آن را در اطراف حرکت می دهد.

تعمیرگاه تویولند طی سال ها تجربه آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر و سرویس های دوره ای خودروی شما می باشد.

خدمات دیگر تویولند