• تلفن: 09129426434
  • ایمیل: info@toyoland1.com
  • ساعات کاری: 08:00-21:00

تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی

  • خانه
  • /
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی

تماس بگیرید: 09192381468

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مازراتی با کادر مجرب

تعمیرگاه تویولند آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی ، تعمیرات ساعت گیربکس ، تعمیرات کامپیوتر گیربکس ، تعویض گیربکس ، رفع تقه و گاز هرز خوردن ، عیب یابی و.. می باشد.

 در ادامه نکات مختصری در رابطه با گیربکس اتوماتیک مازراتی بیان خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید.

مازراتی شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در تاریخ 1 دسامبر 1914 توسط برادران مازراتی به نام های آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو، در شهر بولونیا راه اندازی شد. آن ها در سال های نخست قرن بیستم فعالیتشان را در شرکت خودرو سازی دیاتو آغاز نمودند.

یکی از خودروهای ساخته شده توسط برادارن مازراتی، که آلفیری رانندگی آن را به عهده داشت، در 1926 مقام اول را در مسابقات تارگافلوریو کسب نمود.

نکات مهم در تعمیرات گیربکس اتوماتیک مازراتی:

1- در مواقعی که سوئیچ باز است کنترل یونیت را جدا نکنید.

2- هنگامی که موتور روشن است از جدا نمودن باطری خودرو پرهیز شود.

3- قبل ازاقدام به جا زدن کانکتورها به بررسی اتصالات از نظر خوردگی آنها و یا تغییرات احتمالی در شکل اطمینان حاصل کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی

تماس بگیرید: 09192381468

تهران، تهرانپارس، خ هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال، پلاک ۶۳۹/۲

 چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک مازراتی

چرخ دنده ها مهم ترین قطعهها درگیربکس اتوماتیک مازراتی می باشند و بدون آنها جعبه دنده کاربرد خود را کامل از دست می دهد. چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک مازراتی انتقال گشتاور را با حرکت خلاف جهت آن کنترل می کنند. چرخ دنده قطور به دلیل وزن بیشتر سرعت کمتری دارد و چرخ دنده نازک به دلیل وزن کمتر سرعت بیشتری دارد. نحوه چرخش و انتقال گشتاور توسط آنها منجر به سرعت بالاتر در دنده هایی سنگین و سرعت کمتر در دنده  های سبک می شود. چرخ دنده های گیربکس  اتوماتیک مازراتی آنهایی که قطور هستند مربوط به دنده های ابتدایی و برای شروع حرکت هستند و چرخ دنده های باریک تر مربوط  به دنده های بالاتر هستند که در سرعت های  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا روغن گیربکس اتوماتیک مازراتی نیاز به تعویض دارد؟

روغن گیربکس اتوماتیک مازراتی در هر 30 الی 40 هزار کیلومتر باید تعویض شود. درغیر این صورت سبب آسیب رساندن به کلاچ ها  و باند های داخلی گیربکس اتوماتیک مازراتی خواهد شد. یکی از دلایلی که باید روغن گیربکس را عوض کرد وجود براده درون روغن است . براده های ریز که درون روغن قرار دارند می توانند وارد مجراهای روغن کاری شده و مانع روغن کاری صحیح گیربکس شود و به مرور زمان باعث آسیب رساندن به قطعات دیگر گیربکس اتوماتیک مازراتی میشود. گاهی اوقات روغن  گیربکس توسط همین براده ها آنقدر کثیف میشود که لازم است بعد از تخلیه روغن، داخل گیربکس را با دستگاه مخصوص شست و شو داد و بعد روغن گیربکس نو را داخل گیربکس ریخت.

هیدرولیک گیربکس اتوماتیک مازراتی

هیدرولیک یکی از قسمت های گیربکس اتوماتیک مازراتی  می باشد که نقش مهمی در انتقال نیرو دارد. گیربکس اتوماتیک درواقع یک مدار هیدرولیک بزرگ و پیچیده می باشد. هر سیستم هیدرولیک دارای اجزایی اساسی شامل:  مایع- پمپ- خطوط برای حمل مایعات- دستگاه خروجی- شیرهای کنترل می باشد.

توربین گیربکس اتوماتیک مازراتی

توربین گیربکس اتوماتیک مازراتی فورا خراب نمی شود بلکه معمولا قبل از ایجاد مشکل نشانه هایی را بروز میدهد که نشان دهنده مشکلی است که اگر متوجه تفاوت در شیوه حمل و نقل شوید و یا نقاط نشت را در شیلنگ ها پیدا کرده و یا متوجه شده اید که خودررو به طور ناگهانی قدرت را از دست می دهد ایراد از توربین گیربکس اتوماتیک مازراتی می باشد و باید نسبت به برطرف کردن ایراد آن به یک مکانیک حرفه ای مراجعه کنید.

تماس بگیرید: 09192381468

تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی

واشرکامل گیربکس اتوماتیک مازراتی

واشر کامل گیربکس اتوماتیک معمولا چیزی است که نادیده گرفته می شود. اگر بارهای سنگین حمل کنید ، قطعات گیربکس دچار آسیب می شود و در فواصل مختلف باید واشر را کامل تعویض کنید و انجام ندادن این کار باعث آسیب می شود سیستم انتقال خودرو مازراتی ، یک کار مهم برای کنترل انتقال قدرت از موتور به درایو شیفت است. قدرت باید به چرخ ها به نحوه مناسب تحویل داده شود تا بتوانید خودرو را به طور مطلوب در طیف وسیعی از سرعت حرکت دهید. درواقع  هیچ سیستمی پیچیده تر از انتقال وجود ندارد و هیچ سیستم دیگری در طول زمان به علت مقدار زیاد گرما و اصطکاک ایجاد شده توسط قطعات متحرک متعدد سوء استفاده بیشتری نمی کند.

مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک مازراتی

خودرومازراتی با گیربکس اتوماتیک اصولا برای رانندگی راحت تر، در ترافیک های شهری بسیار مناسب خواهد بود و حس راحتی  و تسلط بیشتری برای راننده به ارمغان خواهد آورد. گیربکس اتوماتیک مازراتی دارای معایبی هم می باشد  مانند تاخیر در تعویض دنده  که یکی از مهم ترین دردسرهای دنده اتوماتیک به ویژه در سفرهای درون شهریی است زیرا در گیربکس اتوماتیک مازراتی سنسورهای هوشمند وظیفه تشخیص زمان تعویض دنده را به عهده دارند و این کار را هم باید سیستم تنظیم شده روی گیربکس انجام دهد.عمر گیربکس اتوماتیک مازراتی کم است  زیرا ضربه های ناگهانی ناشی از دنده معکوس، تولید گرمای بیشتر در زمان تعویض دنده ،از کار افتادن سنسورها و … سلامتی گیربکس اتوماتیک مازراتی را پایین می آورد.

 دلیل گاز هرزخوردن گیربکس اتوماتیک مازراتی

گاز هرز خوردن به این صورت است که راننده خودرو را گاز می دهد ولی خودرو به جلو حرکت نمی کند و در واقع نیرویی که با گاز دادن از موتور تولید می شود برای حرکت به گیربکس اتوماتیک مازراتی منتقل نمی شود در نتیجه خودرو مازراتی حرکت نمی کند   که به آن اصطلاحا گاز هرز خوردن می گویند. علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک مازراتی می تواند کم شدن روغن گیربکس، خراب شدن صفحه کلاچ ها،کثیف شدن فیلتر گیربکس و خراب شدن ساعت گیربکس اتوماتیک باشد. تشخیص علت گاز هرز خوردن خودرو مازراتی  کار تخصصی است که نیاز به مهارت و ابزارهای مخصوص دارد.

همانطور که در این مقاله اشاره نموده ایم گیربکس از اجزای اصلی هر خودرو بشمار میرود.

در صورت بروز هرگونه مشکل گیربکس اتوماتیک مازراتی ، می‌توانید به تعمیرگاه تویولند مراجعه کرده و یا با ما در تماس باشید.

خدمات دیگر تویولند